Az online marketing gyökerestől felforgatta azon cégek, illetve magánszemélyek hirdetéstevékenységét, amelyek valamilyen terméket vagy szolgáltatást szeretnének eljuttatni az emberekhez. Mit kell tudni a keresőoptimalizálásról, ha jól szeretnénk csinálni? Egyáltalán mit jelent és miért fontos? Maga a kifejezés az angol Search Engine Optimalization magyar megfelelője. Lényegében nem jelent mást, mint azt a digitális értékesítési megoldást, amely révén elérhető, hogy a Google találati listáján előrébb kerüljön a honlapunk. Miért érdemes egyáltalán azzal foglalkozni, hogy mit kell tudni a keresőoptimalizálásról?
Egyszerűen azért, mert ezzel a módszerrel organikus módon, vagyis teljesen költségmentesen feljebb juttathatjuk a weboldalunkat az említett felsorolásban. Ezt minél sikeresebben abszolváljuk, vagyis minél inkább a sor elején vagyunk, annál jobban megnő az oldalunk látogatottsága. Ez pedig egyenes út a profitnövekedéshez. Nem meglepő tehát, hogy a különféle marketingtervek fokozott figyelmet fordítanak arra, hogy mit kell tudni a keresőoptimalizálásról. A SEO alapokat elsajátítani nem veszedelmes ördöngösség, de kétségtelen, hogy viszonylag jelentős mennyiségű idő és energiát igényel, az eredmények pedig nem biztos, hogy szélsebesen jönnek.
Kitartóan kell vele foglalkozni és előfordulhat, hogy több hónapba is beletelik, mire pár találattal kedvezőbb helyre ugrunk. Mindezek ellenére tagadhatatlan, hogy azon kérdés megválaszolása, hogy mit kell tudni a keresőoptimalizálásról, nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki sikeres legyen az online világban. Világos tehát, hogy ennek a metódusnak köze nincs a fizetett hirdetésekhez. A reklámokkal ellentétben, ennek a stratégiának a lényege egy olyan szöveg létrehozása és elhelyezése az adott portálon, ami megfelel a keresőmotor algoritmusának és követelményeinek.
Vagyis, ha valaki kerékpárt szeretne vásárolni, akkor az ehhez kapcsolódó kulcsszó és változatai beírásával a potenciális vevő a mi kínálatunkat lássa az elsők között. Ezek a leglényegesebb dolgok, amelyekkel tisztában kell lennünk, ha arra szeretnénk választ kapni, hogy alapvetően mit kell tudni a keresőoptimalizálásról. Meg kell találni azokat a szavakat, amelyekre a legtöbben keresnek rá. Ez egy lényeges dolog azzal kapcsolatban, hogy mit kell tudni a keresőoptimalizálásról. A cél, hogy minél több, az adott kollokációhoz kapcsolódó betűkombinációt beépítsünk a cikkekbe. Napjainkban tehát egyáltalán nem úgy működik a kereskedelem, mint pár tíz évvel ezelőtt. Láthatjuk, miszerint az, hogy mit kell tudni a keresőoptimalizálásról, kulcskérdés lett a témában.